fbpx

Als je zegt dat je tekstschrijver bent kunnen mensen dat heel breed opvatten. Vaak volgt ook wel de vraag wat voor teksten ik schrijf. In dit blog vertel ik je graag hoe ik te werk ga. Kun je meteen bepalen of het wat voor je is. 😉

Ik beperk mij met het schrijven tot social media content en websiteteksten, met af en toe een artikel voor het magazine van Business Club Noord-Veluwe. En hoewel ik beperk zeg, voel ik het niet als een beperking. Want door deze content steeds maar weer te schrijven, word ik er vanzelf nog beter in. 

Vooral het schrijven van websiteteksten is een uitdaging. Want hoe vat ik jouw woorden nou goed op, zodat er straks ook echt staat wat jij wilt? Ik doe dat door goed te luisteren. Hoe spreek je, komen er bepaalde manieren van praten steeds terug? 

Wat ik nog het mooiste vind zijn de oneliners die je, vaak onbewust, kunt zeggen. Meestal heb je het zelf niet door, maar ik word er gewoon helemaal blij van als ik er weer één hoor. Die zinnen probeer ik ook altijd in de tekst te verwerken. Soms tussen andere zinnen, soms als quote. 

Praten en schrijven

Wanneer jij behoefte hebt aan (nieuwe) teksten voor je website zul je, als je besloten hebt dat je mijn manier van schrijven wel prettig vindt, contact met mij opnemen. Meestal heb je mijn werk al eerder voorbij zien komen op bijv social media of bij iemand anders. Na de eerste kennismaking, waarin we besproken hebben wat jij wilt, volgt er een tweede afspraak. Tijdens die afspraak ga ik aan het werk. 

Ik laat jou gewoon lekker aan het woord, want als je eenmaal op dreef bent komen de passie en reden waarom je onderneemt vanzelf naar boven. En juist dat wil ik vastleggen. Waarom doe je wat je nu doet en waar komt dat vandaan? 

Bekijk hier wat anderen zeggen over de teksten die ik heb geschreven

Vaak is het zo dat als mensen teksten moeten schrijven over zichzelf of hun bedrijf, het meestal draait om wat ze zo goed kunnen. Maar weet je, dat geloof ik allemaal wel. Ik wil weten waaróm je het doet. Waarom jij de beste bent die je zegt te zijn. Is dat omdat jij dat vindt of omdat je klanten dat zeggen?

Ik hou van chaos

De eerste sessie duurt zo’n anderhalf tot twee uur en in die sessie gebeurt er al veel. Als je als ondernemer gaat vertellen over je bedrijf spring je vaak van de hak op de tak. Toch is dat echt niet erg, want het zijn allemaal stukjes tekst die ertoe doen. Daarbij vind ik het stiekem wel lekker, want ik hou ervan om alles in een logische volgorde te zetten. Ik gedij goed in chaos. 😉

Na de sessie ga ik aan de slag met het verwerken van de tekst. Meestal heb je de eerste versie van de tekst binnen anderhalve week in je postvak. Dat is wel een beetje afhankelijk van de grootte van de tekst, een onepager is natuurlijk eerder gevuld dan vier complete pagina’s. Jij leest je tekst rustig door, kijkt of alles erin staat zoals je het voor ogen had. Mis je nog iets of denk je: “Dat zou ik toch wat anders willen zien”? Dan pas ik het aan en krijg je versie twee toegestuurd. 

Je ontvangt bij mij niet alleen de tekst, maar ook de indeling ervan. Ik kijk namelijk ook naar jouw website. Blijft die hetzelfde, dan geef ik aan welke tekst op welke plek moet komen te staan. Want hoewel ik de volgorde helemaal in mijn hoofd heb, is dat voor een ander wellicht abracadabra. Door duidelijk aan te geven wat waar moet komen te staan, hoeft jouw webbouwer (of jijzelf) de tekst alleen nog maar te kopiëren en plakken. 

Makkelijkheid dient de mens, toch?

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen? Neem dan vooral contact met me op. 

WhatsApp Stel je vraag via WhatsApp!