06 304 21 773 hallo@schrijfesup.nl

Wat staat er in een social media strategie?

Een strategie is eigenlijk een duur woord voor plan van aanpak, plan de campagne en ga zo maar door. Maar, het is wel erg belangrijk om er één te hebben.

In een strategie komen veel aspecten aan bod. Zo zoeken we uit wie nou je ideale klant is (als je dat nog niet helder had) en maken hier echt een persoon van, op welke content hij of zij zit te wachten, welke kanalen bij jou passen, welke doelen je wilt halen met betrekking tot social media, de reis die jouw klant aflegt enzovoorts.

En we gaan een contentplanning opzetten: wat plaats je wanneer en waar?

De voordelen van een strategie:

 

R

Een duidelijk plan waarin alle stappen benoemd worden

R

Heldere doelen met betrekking tot social media

R

Maandelijkse contentkalender voor al je berichten

Hoe het werkt

We beginnen natuurlijk met een kennismakingsgesprek (als we dat nog niet hadden gedaan). De volgende twee uur gaan we aan het werk met de strategie. Zo stel ik jou vragen over onder andere je ideale klant, welke content je wilt maken, wat jouw visie en misie zijn, welke doelen je wilt stellen en ga zo maar door. Het plan staat straks vol met alle informatie die nodig is om een goede strategie te hanteren.

Nadat dit besproken is, gaan we bezig met de planning van je content. Wat ga je wanneer en op welk kanaal plaatsen? Deze planning werken we elke maand weer bij. Natuurlijk zijn er onderwerpen die je (ver) van tevoren kunt vastleggen, maar het is wel belangrijk om actueel te blijven. Zo kun je inspelen op wat er op dat moment speelt. Het overleg gaat de eerste paar keer persoonlijk en kan daarna ook telefonisch of via Skype/Zoom plaatsvinden.

Na het gesprek werk ik het plan helemaal uit en krijg je deze zowel digitaal als op papier van mij. Het is een handig naslagwerk en een leidraad die je altijd bij je kunt houden.

Wat levert jouw investering op? 

  • Strategiesessie van twee uur
  • Uitgewerkte papieren en digitale strategie waarin alles rondom social media vermeld staat
  • Maandelijkse contentplanning
  • Een leidraad en naslagwerk
  • Structuur in je social media 

Jouw investering bedraagt eenmalig € 119,- (ex btw)

 

Is een strategie echt nodig?

Ja, ik vind van wel. Want zonder richtlijnen doe je maar wat. 
Door doelen te stellen weet je waar je naar toe werkt. Dat geldt voor je bedrijf, maar ook zeker voor social media. 

Je moet social media eigenlijk zien als een nieuw verkoopkanaal. De laatste jaren heeft het een opmars gemaakt voor de zakelijke markt. Dat begon natuurlijk met LinkedIn, maar ook Facebook en nu Instagram zijn kanalen die je niet moet vergeten. Er zijn er natuurlijk nog meer, maar ik werk met deze drie kanalen. 

En wat voor jou fijn is aan een strategie is dat het een leidraad is. Mocht je weer even willen weten hoe het allemaal zit, dan kun je het zo openslaan en nalezen. Alles staat er in: wie je doelgroep is, welke content je wilt maken, vanuit welke identiteit je dat doet (je missie en visie), de reis die jouw klant aflegt enz. 

 

Weet je genoeg?

Laat hieronder je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

WhatsApp Stel je vraag via WhatsApp!