fbpx

Waarom is storytelling belangrijk?

Wat wil jij dat jouw klant ervaart als hij of zij op jouw website komt, jouw nieuwsbrief, blog of artikel leest? Wil je hem of haar alleen informeren over wat je kunt (maar dat doet iedereen al) of wil je laten zien wat jouw klant kan meemaken wanneer hij/zij bij jou komt?

Storytelling is een bewezen effectieve methode te zijn om klanten te binden. Door mensen mee te nemen in de verhalen die je verteld, zijn ze meer geboeid dan door een opsomming van zaken te geven.

Je kunt storytelling toepassen op bijna al je teksten. Of het nu voor social media, een blog of nieuwsbrief of je website is.

Wat krijg je bij mij als je mij jouw tekst laat schrijven?

w

Teksten die je klanten in vervoering brengen en boeien

w

Jouw verhaal geschreven in begrijpelijke taal voor je klanten

w

Een effectieve methode om nieuwe klanten te winnen

Waarom bij mij?

Ik wil graag weten wie jij bent en wat jouw ondernemersverhaal is. Want dat is uiteindelijk de kern tot het verhaal dat je naar buiten brengt. Je bent met een reden gaan ondernemen, of dat nou is om mensen te helpen of de wereld beter te maken. 

Die reden zal jouw doelgroep namelijk ook aanspreken en het is dan de kunst om ervoor te zorgen dat jouw verhaal zo wordt neergezet dat je lezer direct met jou zaken wil doen. 

Daarnaast komt mijn passie voor taal helemaal tot zijn recht wanneer ik aan het schrijven ben. Het allerliefst laat je mij mijn gang gaan, zodat ik teksten neerzet die precies laten zien wat jij wilt zeggen. Maar wel op een creatieve wijze, zodat het ook jouw klanten aanspreekt.

Wat mag dat kosten?

De ene tekst is langer dan de andere, dus het is niet in één bedrag te noemen wat je kwijt bent.

Zo kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld elk kwartaal of maandelijks een nieuwsbrief te versturen of een blog te plaatsen. Dan is een abonnement weer voordeliger.

Voor websiteteksten is het afhankelijk van het aantal pagina’s dat je geschreven wilt hebben.

Nee, je bent geen fortuin kwijt. Maar om een goede prijs voor je te kunnen maken wil ik graag weten waar je behoefte aan hebt.

Dus, weet je genoeg en wil je een mooie tekst? Dan kun je me het beste meteen bellen (mijn nummer staat bovenaan deze pagina).

En als je nog wat meer wilt weten of als ik jou moet bellen, dan kun je via de knop hieronder een berichtje achterlaten.

Klanten die tevreden zijn met hun tekst

Ik kan zelf prima een tekst schrijven voor mijn website, net zoals iedereen was ik hier stellig van overtuigd! Avonden en avonden, geschreven en geschreven, maar wat nou echt in mijn hoofd zat kwam niet goed op papier.

Via een vriendin kwam ik in contact met Annemarie, gelijk bij het eerste contact begreep zij wat ik bedoelde; waar ik naar toe wilde , wat ik uit wilde stralen en wat voor gevoel ik wilde overbrengen met mijn tekst en bedrijf. Een paar dagen later zat ze met haar laptop bij mij aan de keukentafel, zij typte, ik vertelde wat ik wilde.

Voor mijn gevoel een heel onsamenhangend verhaal, wat van links naar rechts schoot, maar ze vroeg door, ging de diepte in en uiteindelijk kwam de kern door haar goede vraagstelling naar boven. Een week later had ik een geweldige tekst in de mail, de woorden en haar manier van schrijven passen precies bij wat ik wil.

Ik ben haar enorm dankbaar! Zij pikte de juiste kernwoorden eruit in ons gesprek en op basis daarvan heeft zij precies omschreven wat al maanden in mijn hoofd zat. En naast een professional is ze ook nog een enorm warm en hartelijk persoon! Ik kan haar iedereen aanraden!

Annelies Nijboer

Passie Makelaardij

Na maanden van teksten schrijven kwam ik er maar niet uit. Welke woorden vatten mijn dienst, mijn persoon, mijn missie? Mijn website in mijn taal, persoonlijk maken bleek veel lastiger dan ik had gehad. Er was niet meer nodig dan een goed gesprek met Annemarie. Zij pikte uit mijn woorden de zinnen die nodig waren in de taal van mijn klanten. Jij zegt het en zij schrijft. Met andere woorden, Annemarie; ‘Schrijf ’s up’.

Een heel dankbare klant,

Petra Meijer

Missionlinq

Bonus: mijn passie voor taal

Van jongs af aan ben ik al bezig met taal. Opstellen schreef ik met de hand, omdat ik het leuk vond.

In mijn loopbaan in het secretariële vak was ik al bezig om zakelijke taal, vakjargon, begrijpelijk te maken door het om te zetten in ‘Jip en Janneke’ taal, spreektaal.

Wat ik belangrijk vind is het verhaal achter de ondernemer te vertellen op een manier die de lezer in vervoering brengt. Zodat die zichzelf als hoofdpersoon in de tekst ziet.

Mijn eigen creativiteit zorgt ervoor dat ik me kan verplaatsen in zowel mijn klant als de klant van mijn klant op die manier weet ik precies wat ik op moet schrijven.

Bakkie koffie doen?
Je bent van harte welkom aan Het Straatje.

Weet je genoeg?

Laat hieronder je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

WhatsApp Stel je vraag via WhatsApp!