Waarom is storytelling belangrijk?

Wat wil je dat jouw klanten ervaren wanneer ze jouw teksten lezen? Wil je hen alleen informeren over wat je kunt (maar dat doet iedereen al) of wil je laten zien wat jouw klanten kunnen meemaken wanneer ze bij jou komen?

Het is bewezen dat storytelling een effectieve en overtuigende methode is om mensen aan je te binden. Door hen mee te nemen in de verhalen die je vertelt maak je contact, je verleidt ze, maakt iets helder en als je het goed doet dan raak je iets binnenin. Het is ook  makkelijker een verhaal te delen en zeg nou zelf, waar luister jij liever naar: een verhaal of een opsomming van feiten?

Hoe werkt het dan?
Om een goed verhaal te kunnen schrijven, is het belangrijk dat je weet wie jouw ideale klant is. Voor wie voer jij het allerliefst je opdrachten uit? Door een profiel (persona) te maken van je klant weet je aan wie je kunt gaan schrijven. Wanneer je dit weet, kunt je gericht een verhaal schrijven.

Elke klant doorloopt een reis. Hier kun je als ondernemer met storytelling helemaal op inspelen. Welke fases doorloopt jouw klant? Waar loopt hij tegenaan en hoe kun jij dat oplossen? Schrijf of teken dit voor jezelf uit en werk daarbij in thema’s. Bij storytelling is het belangrijk dat je je verhaal zo schrijft dat je klant centraal staat. Probeer jezelf in zijn schoenen te zetten. Kijk niet met ondernemersogen naar je tekst, maar alsof je je eigen klant bent.

Het mooie van storytelling is dat je het op eigenlijk alle teksten kunt toepassen. Ik doe dat voor jou voor je website en social media. En stiekem ook wel voor je flyer en nieuwsbrief.

Wat krijg je van mij als ik jouw teksten schrijf?

w

Tekst die multi-inzetbaar is én die je lezer boeit en in vervoering brengt.

w

Jouw verhaal geschreven in begrijpelijke taal voor je lezers.

w

Een effectieve methode om nieuwe klanten te winnen.

Waarom bij mij?

Ik wil graag weten wie jij bent, wat jouw ondernemersverhaal is en vooral wat jouw passie is. Waarom onderneem jij? Want dat is uiteindelijk de kern tot het verhaal dat je naar buiten brengt. Je bent met een reden gaan ondernemen, of dat nou is om mensen te helpen of de wereld beter te maken. Die reden zal jouw doelgroep ook aanspreken. En dan is het aan mij om ervoor te zorgen dat jouw verhaal zo wordt neergezet, dat je lezer direct met jou zaken wil doen.

Daarnaast is mijn werkwijze niet standaard.
Want na een kennismaking breng ik een dag(deel) met je door om jouw verhaal op te schrijven. Jij vertelt álles wat je weet en ik typ mee op mijn laptop. Of dat nu twee, drie of vier uur duurt.

Na onze sessie samen ga ik lekker aan de slag met jouw verhaal. Ik zet de stukken tekst in een logische volgorde en kijk of de zinnen net zo lekker lopen als dat ze uit jouw mond kwamen. En ik schrijf niet alleen de tekst. Doordat ik zelf websites heb gemaakt, weet ik waar ik rekening mee moet houden als het op de indeling aankomt.

Binnen anderhalve week heb jij je teksten in de mail en verwerk ik aanpassingen als die nodig zijn. Nog even heen en weer mailen en dan kun jij je teksten volop gebruiken! Niet alleen voor je site, maar ze dienen ook ter inspiratie voor social media of je nieuwsbrief.

Wat investeer je?

Storytelling is iets aparts. Het is niet simpel wat woorden intikken en klaar. Om jouw verhaal zo goed mogelijk te kunnen brengen, zet ik mezelf in de schoenen van jouw klant. Ik stel vragen die jouw klant zou kunnen stellen. Daarnaast verplaats ik me in jou, want jouw passie moet zo goed mogelijk vertelt worden!

De tekst maken we samen. Het zijn letterlijk jouw woorden, alleen zet ik ze op papier. Maar dan op zo’n manier dat het een aantrekkelijke tekst is. Zo aantrekkelijk, dat je bijna zelf je eigen dienst zou afnemen.

De tekst kun je gebruiken op je site én je sociale kanalen. Je kunt er namelijk onderwerpen en hapklare brokjes uithalen voor een social media bericht. Super handig toch?

Ik heb hieronder in een prijsoverzicht gezet wat jouw financiële investering is wanneer ik voor jou aan de slag ga.

Maar wacht! Er is meer…

Wat is jouw verhaal op social media?

Voor ondernemers die actief zijn op social media en hun websitetekst door mij laten schrijven, heb ik een VIP-pakket: Social Story. 

In dit VIP-pakket krijg je niet alleen een websitetekst, maar ook teksten voor je sociale kanalen. 

Klanten die tevreden zijn met hun tekst

We zijn normaal niet zo moeilijk met woorden, maar het schrijven van de tekst voor onze website was even wat anders en daar zijn we te lang zelf mee bezig geweest. We hebben Annemarie ingeschakeld en zij heeft ons hier op snelle wijze mee geholpen. Ze heeft ons verhaal aangehoord, dacht mee in wat wel en niet kon en heeft uiteindelijk mooie teksten gemaakt. Doordat Annemarie zich goed in onze doelgroep kon verplaatsen, zegt de tekst wat onze klanten denken.

Gerben Wessels

ATAV

Ik kan zelf prima een tekst schrijven voor mijn website, net zoals iedereen was ik hier stellig van overtuigd! Avonden en avonden, geschreven en geschreven, maar wat nou echt in mijn hoofd zat kwam niet goed op papier.

Via een vriendin kwam ik in contact met Annemarie, gelijk bij het eerste contact begreep zij wat ik bedoelde; waar ik naar toe wilde , wat ik uit wilde stralen en wat voor gevoel ik wilde overbrengen met mijn tekst en bedrijf. Een paar dagen later zat ze met haar laptop bij mij aan de keukentafel, zij typte, ik vertelde wat ik wilde.

Voor mijn gevoel een heel onsamenhangend verhaal, wat van links naar rechts schoot, maar ze vroeg door, ging de diepte in en uiteindelijk kwam de kern door haar goede vraagstelling naar boven. Een week later had ik een geweldige tekst in de mail, de woorden en haar manier van schrijven passen precies bij wat ik wil.

Ik ben haar enorm dankbaar! Zij pikte de juiste kernwoorden eruit in ons gesprek en op basis daarvan heeft zij precies omschreven wat al maanden in mijn hoofd zat. En naast een professional is ze ook nog een enorm warm en hartelijk persoon! Ik kan haar iedereen aanraden!

Annelies Nijboer

Passie Makelaardij

Na maanden van teksten schrijven kwam ik er maar niet uit. Welke woorden vatten mijn dienst, mijn persoon, mijn missie? Mijn website in mijn taal, persoonlijk maken bleek veel lastiger dan ik had gehad. Er was niet meer nodig dan een goed gesprek met Annemarie. Zij pikte uit mijn woorden de zinnen die nodig waren in de taal van mijn klanten. Jij zegt het en zij schrijft. Met andere woorden, Annemarie; ‘Schrijf ’s up’.

Een heel dankbare klant,

Petra Meijer

Missionlinq

Bonus: mijn passie voor taal

Van jongs af aan ben ik al bezig met taal. Opstellen schreef ik met de hand, omdat ik het leuk vond.

In mijn loopbaan in het secretariële vak was ik al bezig om zakelijke taal, vakjargon, begrijpelijk te maken door het om te zetten in ‘Jip en Janneke’ taal, spreektaal.

Wat ik belangrijk vind is het verhaal achter de ondernemer te vertellen op een manier die de lezer in vervoering brengt. Zodat die zichzelf als hoofdpersoon in de tekst ziet.

Mijn eigen creativiteit zorgt ervoor dat ik me kan verplaatsen in zowel mijn klant als de klant van mijn klant. Op die manier weet ik precies wat ik op moet schrijven.

Meer weten? Ik vertel het je graag tijdens een bak koffie. 

Weet je genoeg?

Laat hieronder je gegevens achter en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.